Search Perfectly Basics
search

4 goede gewoontes om je immuunsysteem te boosten

We zijn er momenteel allemaal mee bezig; hoe houden we onszelf fit en ons immuunsysteem op peil? En vooral: hoe zorg je ervoor dat je het vol blijft houden? Ons advies: begin met kleine aanpassingen. Want ook daarmee boek je al resultaat. En onze adviezen zijn zo simpel dat je ze meteen kunt toepassen. Lees snel verder en geef je immuunsysteem op eenvoudige wijze een boost. 
1. Bevorder je nachtrust
Onderschat nooit de kracht van een goede nachtrust. Je lichaam heeft tussen alle bedrijvigheden door namelijk ook tijd nodig om te herladen. Gebeurt dat niet, dan heeft dat een nadelig effect op de werking van onze hersenen en onze gemoedstoestand. Dat kan leiden tot stress en we weten allemaal dat stress funest is voor je algehele gezondheid en ook weer kan leiden tot nog meer slapeloze nachten. Je hebt niet altijd invloed op hoe je slaapt, maar wat je wel kunt doen is de omstandigheden zo optimaal mogelijk maken. Denk bijvoorbeeld aan een zijden slaapmasker zodat je niet wakker wordt door ochtendlicht, of zelfs verkoelende, zijden kussenslopen om heerlijk op weg te dromen.
2. Extra supplementen
Een goed voedingspatroon is onlosmakelijk verbonden met een sterk immuunsysteem. Eet dus zoveel mogelijk groenten, fruit en onbewerkte producten. Maar zelfs het meest gezonde eetpatroon heeft af en toe wat extra ondersteuning nodig. Dan bieden supplementen uitkomst, voor het aanvullen van antioxidanten, fytonutriënten, probiotica, vitamines en mineralengehalte. Bijkomend voordeel is dat deze supplementen je huid en haar ook een flinke boost geven.
3. Drink voldoende
Water, water en nog eens water - we bestaan voor 70% uit H2O dus onderschat niet hoe belangrijk dit is voor ons dagelijks functioneren. Met name voor de werking van onze organen. En zonder goed functionerende organen, geen goedwerkend immuunsysteem. Er zijn genoeg verschillende manieren om voldoende vocht binnen te krijgen; wissel bijvoorbeeld af met kruidenthee die op hun beurt ook weer extra voorzien in antioxidanten en mineralen. Alle beetjes helpen!
4. Blijf in beweging
We weten het allemaal maar kunnen het niet altijd toepassen in ons vaak drukke schema’s. Beweging is cruciaal voor het onderhouden van een sterk immuunsysteem want stilzitten is funest voor je weerstand. En je hoeft je dan niet meteen de levensstijl van een topsporter aan te meten, denk eerder aan een actieve levensstijl die bij je past. Maak regelmatig een lange, stevige, wandeling en neem de trap in plaats van de lift. En probeer minimaal 2 tot 3 keer per week een iets intensievere sportsessie in te plannen waar je goed van gaat zweten. Ook dit hoeft niet te veel tijd te kosten; een half uur intensieve beweging is net zo effectief als een uur minder intensief.



We gebruiken cookies om de website goed te laten functioneren. Bekijk ons cookiebeleid.     OK
expand_lessTOP
Admin Login
close